Känns inte speciellt trevligt att bli skrattad åt?


Vilken härlig start på denna tisdag. Tog så lång sovmorgon! Lämnade blodprov innan jobbet vilket gjorde att jag skulle sova lite längre. Eller egentligen så kan jag sova lika länge på vardagarna också men känner alltid en inre stress när jag ska till jobbet. Även om jag inte har mycket att göra på morgonkvisten på jobbet så vill jag ändå vara där i god tid. Men så idag sov jag nästan 1, 5 timme extra och hade ändå god tid på mig att get dressed for success. Och väl på vårdcentralen så gav sköterskan mig komplimanger för min klänning. Så sällan man får komplimanger av främlingar men blev så glad! Världen skulle vara en trevligare plats om vi gav varandra mer av såna komplimanger.


Dagen flöt på tills jag kom hem och fick uppleva att ett företag inte riktigt talat sanning för att sedan bli skrattad åt av ett annat företag.

Så trött på dålig kundservice. Haft så många dåliga upplevelser senaste tiden när jag har ringt till kundtjänst. Ingen verkar vara påläst om vad dom arbetar med. Och om dom inte vet, hur ska jag veta?

Behöver flytta mitt mobilnummer till ett kontantkort hos Comviq eftersom Tele2 inte har kontantkort (anledningen till detta är för att jag vill behålla mitt nummer även om jag reser). Comviq sa att det inte var några problem att flytten skulle se sista oktober. Mitt abonnemang avslutas nämligen sista oktober hos Tele2. När jag skulle lägga på med Comviqs kundtjänst så dubbelkollade jag datumet varpå kundtjänstmedarbetaren tvekade och sa att han inte kan skjuta upp det men när jag får SIM-kortet så kan jag ringa och skjuta upp det. Anade oråd redan då eftersom i början av samtalet så så var det absolut inga problem. Han sa att efter att jag får SIM-kortet så behöver jag återkomma inom 14 dagar för att skjuta upp det. Fick SIM-kortet igår och tänkte att jag skulle ringa idag (deras öppettider är endast till 17.00) men glömde SIM-kortet hemma så tänkte att jag skulle ringa imorgon istället. Efter deras öppettider får jag ett SMS om att i natt så aktiveras mitt kontantkort. INATT. En månad innan det skulle aktiveras. Okej, tänker att då får jag väl ringa Tele2 och se om jag kan avsluta mitt abonnemang redan idag så att jag inte behöver betala för något som jag inte kan använda. I början verkade han behjälplig men sedan så skrattade han bara. Och när jag försökte förklara att jag inte förstod vad han menade för att var otydlig så skrattade han ännu mer. Han menade på att han inte skrattade åt mig men för varje sak som jag sa så fortsatte han att skratta. Känns inte speciellt trevligt att bli skrattad åt?

För ett tag sedan så var jag i kontakt med Klarnas kundtjänst och kundtjänstmedarbetaren som besvarade mitt samtal skrattade när hon svarade, och en bit in i samtalet också. Här förstår jag ju att någonting sa något roligt innan hon svarade i telefonen men hon hade åtminstone kunnat ursäkta sig. Hon lovade dessutom att återkomma men återkom aldrig.

Ibland undrar jag varför man ska betala ett företag för en tjänst för att sedan inte få ordentlig hjälp när man behöver det, eller när man har funderingar kring tjänsten som man faktiskt betalar för? Jag tycker att trevlig bemötande inte är för mycket begärt? Att personalen liksom är påläst om det dom ska hjälpa en med?


Däremot så måste jag ge ett slag för Bredband2's kundtjänst. Där kan vi prata känsla för service och att sätta kunden i fokus.


Det här förstörde min kväll lite grann. Känner jag en känsla så har jag svårt att släppa den. Den liksom gror i magen och bygger bo där. Förhoppningsvis så kan jag sova bort den men troligtvis så finns den kvar där, i magen, imorgon.



For my English readers, use the translation function in the menu on the left side

Gillar

Kommentarer